• [ Strona główna ] • [ Cofnij ] • [ Drukuj artykuł ] • [ Osób on-line: 1 ]


Rok 2013


ewenement_belka_resize.jpgZa zarezerwowane bilety należy zapłacić w ciągu 48 godzin!
Nie wykupione bilety po tym terminie wracają do wolnej sprzedaży!
Wszystkie spektakle przeznaczone są dla widzów dorosłych!
Prosimy o nie przyprowadzanie na przedstawienia dzieci poniżej 15 lat.
Podczas przedstawień obowiązuje zakaz rejestracji audio – wizualnej!

||||

STARGARDZKIE SPOTKANIA TEATRALNE EWENEMENT 2013


„ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE”
Razem, ale osobno – historia wiernej miłości

SPEKTAKL BILETOWANY

Autor: Bernard Slade
Reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz

W rolach głównych:

OLGA BOŃCZYK
 PIOTR GĄSOWSKI


14.11.2013 r. godz. 19.00
Duża Scena SCK


 „Za rok o tej samej porze” jest adaptacją sztuki amerykańskiego pisarza i scenarzysty Bernarda Slade’a w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. Jest to romantyczna opowieść o parze dość nietypowych kochanków, którzy będąc osobno spędzili ze sobą ponad dwadzieścia lat. W 1951 roku, w uzdrowisku w północnej Kalifornii, dwudziestosiedmioletni George (Piotr Gąsowski), księgowy z New Jersey, mąż, ojciec trójki dzieci, poznał Doris (Olga Bończyk), dwudziestoczteroletnią panią domu, żonę i matkę z Oakland.
    Georg i Doris zakochali się w sobie, jednak ich wcześniejsze zobowiązania wobec rodzin wpłynęły na decyzję o weekendowych spotkaniach w uzdrowisku jedynie raz w roku. Poza tym krótkim, ukradzionym czasem poświęcali się w pełni swoim rodzinom, nie utrzymując ze sobą żadnych kontaktów.
Spektakl przedstawia pięć spotkań, mających miejsce pomiędzy 1951 a 1975 rokiem, w trakcie których licznym zmianom ulegli tak bohaterowie, jak i otaczająca ich rzeczywistość. Publiczność obserwuje zderzenie romantycznych weekendów z pragmatyzmem życia codziennego, przejawiającym się w śmierci syna i żony Georga oraz kłopotów zawodowych męża Doris. Miłość kochanków przeplata się z wydarzeniami społecznymi i kulturalnymi ich czasów: scenami popularnych filmów, sukcesem Elvisa Presleya oraz Beatlesów, hippisowską subkulturą i wojną w Wietnamie, przedłożonymi w formie prezentacji multimedialnych wyświetlanych na scenie w trakcie przedstawienia.
Czy losy Georga i Doris zostaną na stałe połączone? Czy ich wzajemne przyciąganie przezwycięży kolejne lata rozłąki? Czy ich miłość jest na tyle silna, aby pomóc im zmierzyć się z wirującym dookoła światem? Ciekawie uzupełniająca się gra aktorska i pełna wyzwań fabuła niezawodnie muszą spotkać się z aplauzem odbiorców sztuki „Za rok o tej samej porze”.

„HAROLD i MATYLDA”
Kontrowersyjny romans pokrewnych dusz

SPEKTAKL BILETOWANY

Autor: Collin Higgins
Reżyseria: Dariusz Taraszkiewicz

W rolach głównych:

KRYSTYNA SIENKIEWICZ
TOMASZ CIACHOROWSKI
 DOROTA CHOTECKA/GRAŻYNA WOLSZCZAK
MAGDALENA WÓJCIK/AGNIESZKA SIENKIEWICZ


20.11.2013 r. godz. 19.00
Duża Scena SCK


„Harold i Matylda” to oryginalna ekranizacja scenariusza autorstwa Colina Higginsa - amerykańskiego reżysera, producenta i scenarzysty, która na stałe wpisała się w historię amerykańskiego kina, a teraz nadszedł czas na jej wersję teatralną.
Harold i Matylda stanowią ucieleśnienie zaskakującej opozycji między życiem a śmiercią w kontekście różnicy wieku. Harold (Tomasz Ciachorowski) jest przystojnym, dziewiętnastoletnim młodzieńcem, pochodzącym z zamożnego domu i wychowywanym przez matkę (Grażyna Wolszczak/ Dorota Chotecka), która pragnie dla niego stosownego ożenku. Pozornie niczego mu nie brakuje, jednak nie potrafi odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości, nawet przy pomocy psychologa (Tadeusz Chudecki). Ukojeniem dla skołatanej duszy okazuje się uczestnictwo w kolejnych uroczystościach pogrzebowych oraz odgrywanie przed potencjalnymi narzeczonymi (Magdalena Wójcik/ Agnieszka Sienkiewicz) scen samobójczych, co wyjątkowo zbliża go do wzorca bohatera romantycznego. W trakcie jednego z pogrzebów Harold poznaje Matyldę (Krystyna Sienkiewicz) – niemal osiemdziesięcioletnią damę, która odkrywa przed nim nowe aspekty życia, promieniejąc energią, radością i pomysłami godnymi nastolatki, przy akompaniamencie piosenek Agnieszki Osieckiej. Wkrótce nawiązuje się między nimi platoniczny romans, a młody Harold zafascynowany wspólnymi rozmowami i powinowactwem duchowo-emocjonalnym, oświadcza się swojej sześćdziesiąt lat starszej towarzyszce, uznając fałszywość panujących konwenansów. Z jaką spotka się reakcją?
Pozornie znany i często powtarzany temat poszukiwania szczęścia, miłości i zrozumienia ze strony bliskiej osoby w skostniałym i minimalistycznym społeczeństwie został w spektaklu „Harold i Matylda” przedstawiony w zupełnie nowej i nietuzinkowej odsłonie okraszonej dużą dozą czarnego humoru, groteski oraz nie dającego się pominąć uroku. Otrzymujemy pełną werwy historię, która mimo swojego komediowego charakteru dotyka dość poważnych kwestii, pozwalając cieszyć się publiczności rozrywką niepozbawioną refleksji.
Niecodzienna opowieść, choć nie tak szokująca jak niegdyś, nadal wzbudza pewne kontrowersje etyczno-moralne. Czym, jednak byłaby sztuka nie powodująca dyskusji, a zwłaszcza sztuka, którą należy odbierać sercem?


„enVOGUE”
Kobieta nieobliczalną jest

SPEKTAKL BILETOWANY

na podstawie „Vogue” Katarzyny Ostrowskiej
Autorzy opracowania: Piotr Grabowski, Beata Kawka
Reżyseria: Piotr Grabowski

W rolach głównych:

MARIA PAKULNIS
BEATA KAWKA
 DARIA WIDAWSKA
KAMIL PRUBAN


26.11.2013 r. godz. 19.00
Duża Scena SCK


Moda, której jednym z symboli jest znane pismo Vogue, jest zmienna, przewrotna i wymagająca, jak silna, świadoma swoich pragnień kobieta. „En Vogue” to historia o właśnie takich przedstawicielkach płci pięknej – różnych, a jednak połączonych bezwzględnym dążeniem do własnych celów oprawionym w seksapil i drapieżną inteligencję.  
    Dana (Beata Kawka), czterdziestoletnia pani archeolog, profesor Yale, to ponętna, inteligentna, niezależna i nieszczęśliwa kobieta. Wiecznie przesiadująca w swoim apartamencie, zajada smutek i frustrację chipsami, czekając na mężczyznę, którego stałą nieobecność tłumaczy jako wolność i przestrzeń w związku. Wbrew własnej naturze Dana, zamiast wykorzystywać swoje atrybuty kobiecości, swój wybuchowy temperament, błyskotliwy humor i sarkazm do urzeczywistnienia marzeń i tęsknot, trwa pod wpływem kompleksu na punkcie dominującej „królowej matki” Addison (Maria Pakulnis).
Lucy (Daria Widawska), przyjaciółka Dany, stanowi jej kłujące w oczy przeciwieństwo. Przebojowa, wzięta koroner, matka dwudziestojednoletniego syna, postanawia przywrócić przyjaciółce poczucie własnej wartości, radość życia i pożądanie, wprowadzając na scenę Fryderyka (Kamil Pruban) – przypadkowego, „słabej jakości” adoratora uroczej pani profesor. Plany Lucy komplikują się wraz z przybyciem Addison – stylowej, pełnej wdzięku lecz nieugiętej kobiety, która zawsze musi grać pierwsze skrzypce, będąc przy tym skazaną na sukces, niepodzielną władczynią całego otoczenia.
W towarzystwie tylu pięknych i despotycznych kobiet musi dojść do rozlewu krwi. Lucy i Addison, planując kolejne rozdziały zbrodni, przesuwają pionek, jakim jest dla nich Fryderyk, z pozycji admiratora na ofiary, a następnie zabójcy. Mężczyzna, nie mogąc sprostać toczącej się grze, szuka wsparcia u Dany, jednak ona prowadzi własną rozgrywkę, na własnych zasadach, gdzie sam jej charakter stanowi mordercze ostrze. Dana uwikłana w poczucie niższości względem matki, postanawia dopełnić zamieszanie, zrywając z odziedziczonym po niej DNA.
„En Vogue”, przedstawienie opracowane przez Piotra Grabowskiego i Beatę Kawkę na podstawie sztuki „Vogue”, Katarzyny Ostrowskiej można określić, jako niekonwencjonalny rollercoaster debiutów i sukcesów, gdzie Piotr Grabowski sprawdził się w roli reżysera, Beata Kawka producenta teatralnego, a Kamil Pruban aktora. Oprócz tego na scenie występują również Maria Pakulnis oraz Daria Bielawska wraz ze specjalnym udziałem Cezarego Pazury.
Sploty zabawnych sytuacji, kipiący dookoła estrogen, widmo trupa i wątek kryminalny tworzą en Vogue – wirujący spektakl zmiennych konwencji, gdzie motorem napędzającym słodko-gorzką, a momentami liryczną opowieść staje się pełna kobieca satysfakcja. W tym zwariowanym świecie kobiety odnajdą, widzianą w krzywym zwierciadle, cząstkę własnych pragnień i sekretów, a mężczyźni uchylą rąbka tajemnicy nieobliczalnej, kobiecej duszy.

Rezerwacja i sprzedaż biletów on-line oraz w kasie kina SCK
już od dnia 01.10.2013 r.
Wstęp na spektakl:  parter: 80 zł; balkon: 60 zł