• [ Strona główna ] • [ Cofnij ] • [ Drukuj artykuł ] • [ Osób on-line: 3 ]


Rok 2010


LOGOPRZEGL__DU.jpg

Ogólnopolskie Warsztaty Piosenki Artystycznej 2010 w Pęzinie to przede wszystkim przedsięwzięcie o charakterze edukacyjnym. Dla wielu młodych ludzi, udział w nich jest szansą na kontakt z najwyższej klasy kadrą pedagogiczną. Stwarzamy im możliwość szerokiego i dokładnego „szlifowania” warsztatu. W Polsce, bowiem nie ma ukształtowanego systemu edukacji w tej ostatniej kwestii. Poza skromnymi, bądź cząstkowymi (specjalistycznymi) próbami PWST w Krakowie, czy Akademii Muzycznej w Katowicach – nie powstały profesjonalne studia „piosenki artystycznej”. Podstawową formą zdobywania wiedzy jest samodoskonalenie, główną drogą szlifowania umiejętności – praktyka. Dlatego ważne jest stworzenie systemu merytorycznej konsultacji dla wielkiego grona uzdolnionych adeptów – autodydaktów. Wiedzy i umiejętności dostarczyć mogą „warsztaty artystyczne”, polegające na kompletnym dostarczeniu adeptom porady estetycznej, warsztatowej – ale zwłaszcza metodologicznej, która pozwoliłaby im w samodzielnym rozwoju uniknąć podstawowych grzechów. Przekonanie to podziela także Sejmik (Konferencja) Dyrektorów polskich festiwali piosenki artystycznej, skupiający przedstawicieli ok. 40 ogólnopolskich imprez, w których odbywają się konkursy śpiewającej młodzieży. Posiadamy w Polsce festiwale i konkursy, brak natomiast miejsca w którym można by kształcić i wspomagać (sprawdzoną już wiedzą) młodych ludzi, pod okiem najlepszej kadry pedagogicznej.
Stargardzkie Centrum Kultury jest organizatorem jednego z takich festiwali – Ogólnopolskiego Konkursu Piosenki Artystycznej „O złote koło młyńskie”. Posiadamy  także doświadczenie w organizowaniu tego typu warsztatów. W poprzednich latach sześciokrotnie zapraszaliśmy młodych i utalentowanych wykonawców do Pęzina i Barzkowic. Wielu uczniów niegdysiejszych „Warsztatów” osiągnęło artystyczny sukces (m.in. Janusz Radek, Przemysław Branny, Justyna Szafran, Marek Andrzejewski).
W ubiegłych latach młodzi ludzie doskonalili swoje umiejętności pod okiem takich osób jak: Katarzyna Groniec, Renata Przemyk, Ewa Dałkowska, Marta Kozłowska-Woźniak, Andrzej Zarycki, Krystyna Prońko, Stefan Brzozowski, Marcin Partyka, Bogusław Sobczuk, Jan Poprawa.


zdjewarsz.JPG
Tegoroczne Warsztaty odbędą się w dniach 08-20.07.2010r. w Pęzinie.

W dniu 18.07.2010r. odbędzie się w sali Kino-Teatru Stargardzkiego Centrum Kultury Koncert Galowy podsumowujący pracę twórczą.
W dniu 19.07.2010r. planowane jest powtórzenie koncertu w studiu koncertowym S-1 Polskiego Radia Szczecin, im. Jana Szyrockiego i przygotowanie materiału na płytę.

Za tegoroczną rekrutację odpowiada:
Jan Poprawa - krakowski pedagog, ekspert w zakresie „piosenki artystycznej”.

Koordynator Projektu:
Bogusław Sobczuk - aktor, dziennikarz radiowy.

Gazeta 7 Dni Ziemi Stargardzkiej :

http://www.tygodnik.stargard.pl - Ogólnopolskie Warsztaty Piosenki Artystycznej 2010

Ogólnopolskie Warsztaty Piosenki Artystycznej 2010
Koncertem galowym i recitalem Piotra Machalicy w Stargardzkim Centrum Kultury zakończyły się Ogólnopolskie Warsztaty Piosenki Artystycznej 2010.

Warsztaty odbywały się w dniach  8– 20 lipca br. w Pęzinie.
Było to przede wszystkim przedsię-wzięcie o charakterze edukacyjnym. Wielu młodych ludzi szlifowało tam swój warsztat w kontakcie z najwyższej klasy kadrą pedagogiczną.
W Polsce nie ma ukształtowanego systemu edukacji w tej kwestii - nie powstały profesjonalne studia „piosenki artystycznej”. Podstawową formą zdobywania wiedzy jest samodoskonalenie, a główną drogą poprawiania umiejętności – praktyka. Dlatego ważne jest stworzenie systemu merytorycznej konsultacji dla wielkiego grona uzdolnionej muzycznie i piosenkarsko młodzieży.
Jednym z rozwiązań mogą być „warsztaty artystyczne”, na których ich uczestnicy mogą zdobyć wiedzę i umiejętności i które mogą dostarczyć im porad pozwalających uniknąć podstawowych błędów w samodzielnym rozwoju.
Przekonanie to podziela także Konferencja Dyrektorów Festiwali Piosenki Artystycznej, skupiająca przedstawicieli ok. 40 ogólno-polskich imprez, w których odbywają się konkursy śpiewającej młodzieży.
Stargardzkie Centrum Kultury jest organizatorem jednego z takich festiwali   – Ogólnopolskiego Konkursu Piosenki Artystycznej „O Złote Koło Młyńskie”. Posiada  też doświadczenie w organizowaniu ww. warsztatów.
W poprzednich latach sześciokrotnie zapraszaliśmy młodych i utalentowanych wykonawców do Pęzina i Barzkowic. Wielu ich uczestników osiągnęło artystyczny sukces, m.in.: Janusz Radek, Przemysław Branny, Justyna Szafran, Marek Andrzejewski.
Na warsztatach tych młodzi ludzie doskonalili swoje umiejętności pod okiem takich osób jak: Katarzyna Groniec, Renata Przemyk, Ewa Dałkowska, Marta Kozłowska-Woźniak, Andrzej Zarycki, Krystyna Prońko, Stefan Brzozowski, Marcin Partyka, Bogusław Sobczuk, Jan Poprawa.
W tym roku byli to: Anna Sroka, Marta Kozłowska-Woźniak, Jan Poprawa, który odpowiadał za tegoroczną rekrutację, Bogusław Sobczuk, który był koordynatorem projektu, oraz Andrzej Zarycki.
Na warsztaty w Pęzinie zakwalifikowali się: Beata Banasik, Mateusz Bieryt, Kuba Blokesz, Hanna Bratkowska, Paulina Brzozowska, Barbara Gąsienica Gewont, Agata Grześkiewicz, Marek Janik, Maria Jankowska, Aleksandra Krzyżańska, Agata Kusek, Natalia Mathia, Justyna Matkowska, Monika Parczyńska,     Mateusz Piecowski, Agata Seidel, Anastazja Simińska, Martyna Zając, Alicja Piątek, Izabela Budzyńska (Stargard), Roxana Lewak, Katarzyna Łęcka.              
Efekty pracy warsztatowej słychać i widać było podczas koncertu galowego, który odbył się 18 lipca br. w sali kinowo-teatralnej SCK. Dzień później koncert ten został powtórzony i nagrany w studiu koncertowym S-1 Polskiego Radia Szczecin, w celu jego retransmisji na antenie.
To, co zaprezentowali młodzi wykonawcy w SCK, było bardzo wysokiej próby. Repertuar z najwyższej półki: Jacquesa Brela, Marleny Dietrich, Charlesa Aznavoura, Ewy Demarczyk, Marka Grechuty, Maryli Rodowicz, Katarzyny Groniec, Kory i innych. Śpiewali solo, w duetach i w tercecie. Na koniec – razem.
Piosenki nie były tylko poprawnie zaśpiewane. Bywało, że stawały się minispektaklami, dzięki przemyślanej interpretacji tekstu i muzyki. Czasami poszczególne wykonania wzbogacali inni uczestnicy warsztatów – wokalizą lub akompaniamentem na gitarze.
Wszystkim śpiewającym towarzyszył wspaniały zespół, w części stworzony przez muzyków krakowskiej Piwnicy pod Baranami, w składzie: Konrad Mastyło (fortepian), Jarosław Hanik (instr. klawiszowe), Jasiek Kusek (instr. klawiszowe), Piotr Domagalski (kontrabas, gitara basowa), Kuba Szydło (perkusja), Michał Półtorak (skrzypce).
- To było wydarzenie – skwitował występ młodych ludzi Bogusław Sobczuk.
Przestrzeń, w której odbył się koncert, miała swój klimat.
Galę prowadzili, siedząc z boku przy stolikach, Jan Poprawa i Bogusław Sobczuk. Z tyłu na sofie siedziało kilku uczestników warsztatów, którzy zmieniali się co jakiś czas. Dalej byli muzycy. Z przodu – wykonawcy piosenek. Do tego nastrojowe światła (m.in. świec), które „wykroiły” z ciemności fragment sceny. 
Szkoda, że ten klimat psuły co rusz dzwoniące komórki.
- Myślałem, że w Stargardzie nie trzeba przypominać o ich wyłączaniu - skomentował Bogusław Sobczuk.
Po koncercie galowym odbył się recital aktora Piotra Machalicy. Zaśpiewał on piosenki Bułata Okudżawy i Georgesa Brassensa – mądre, liryczne, prześmiewcze. Akompaniował mu na pianinie Janusz Bogacki.
Wszyscy słuchali w skupieniu, nagradzając brawami poszczególne wykonania. Na koniec, gdy publiczność „wymusiła” oklaskami bis, Piotr Machalica powiedział: - Po takiej dawce młodości, jaka była przede mną, bałem się wystąpić przed państwem. Dziękuję.
I na koniec zaśpiewał „Modlitwę” (Dopóki ziemia kręci się...) Bułata Okudżawy.

Bożena Kuszela - 23.07.2010

Ogólnopolskie Warsztaty Piosenki Artystycznej 2010  – Wybrane materiały video i audio 

Koncert Piosenki Artystycznej.rmvb

Warsztaty.rmvb

Warsztaty audio 1

Warsztaty audio 2

Program do odtwarzania powyższych plików RMVB

RMVB PLAYER