Stargardzkie Centrum Kultury
wersja do druku



Rok 2010


Materiały archiwalne

Ewenementnowy.jpg

||||

WIELKI APETYT,

CZYLI MONOLOG NA 40 POSTACI

Najsmaczniejsza komedia roku!

Niezwykły pokaz komediowej gry aktorskiej!

SPEKTAKL BILETOWANY.

Autor: Becky Mode
Polska adaptacja: Bożena Intrator

Reżyseria: Paweł Aigner
Produkcja: Tito Productions: Katarzyna Cebula, Damian Słonina

W roli głównej:

KATARZYNA KWIATKOWSKA

22.10.2010r. godz. 19:00

Duża Scena SCK

"Wielki apetyt" to polska adaptacja broadwayowskiego hitu Becky Mode pt. "Fully committed”, który zrobił furorę nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Europie i Afryce i zarazem niezwykły pokaz komediowej gry aktorskiej Katarzyny Kwiatkowskiej, która, na co dzień błyskotliwie parodiuje polskie gwiazdy w programie Szymon Majewski Show. W spektaklu aktorka wcieliła się nie tylko w jedną główną, ale w ponad 40 różnych postaci, takich jak groźny gangster, ambasadorowa Japonii, namolny asystent sławnej polskiej piosenkarki, czy prawa ręka arabskiego szejka. „Wielki apetyt” opowiada, bowiem historię bezrobotnej aktorki, która zarabia na życie pracując, jako recepcjonistka przyjmująca telefoniczne rezerwacje stolików w najlepszym lokalu w mieście. Walka o stolik okazuje się brutalna i zażarta, zwłaszcza, gdy prowadzą ją sławni i bogaci, dlatego praca recepcjonistki wymaga nie tylko dobrego smaku, ale i ostrego temperamentu. Polska adaptacja stanowi oryginalny, zabawny i ironiczny komentarz na temat rodzimego high-life’u i show-biznesu. Czy bohaterce uda się zaspokoić apetyty wymagających klientów?

Fragmenty recenzji:

Kobieta orkiestra – o „Wielkim apetycie” w Studio Buffo.

„Wielki apetyt” to spektakl jednego aktora, a raczej aktorki. Jest to farsa opowiadająca o perypetiach Asi Mioduszewskiej, która jest aktorką, ale nie pracuje w swoim zawodzie, a zajmuje się przyjmowaniem rezerwacji w modnej i ekskluzywnej restauracji. Bardzo trudno o zdobycie stolika, ponieważ lokal cieszy się ogromną popularnością. Telefony się „urywają”, a bohaterka „dwoi się i troi”, by na nie odpowiedzieć. Poniekąd w sensie dosłownym, ponieważ jej odtwórczyni – Katarzyna Kwiatkowska – kreuje oprócz Asi wszystkich dzwoniących do niej z prośbą o rezerwację stolika, a ponadto szefa i pracowników restauracji. Łącznie odgrywa ponad 40 osób. Każda z odgrywanej przez nią postaci jest inna, podczas gdy powierzchowność ich jest taka sama. Z łatwością można rozpoznać, kto dzwoni po raz kolejny. Aktorka nadała każdej osobie niepowtarzalny charakter. Dzwonią obcokrajowcy, przedstawiciele rodzimego show biznesu, ludzie wpływowi, ale i zwykli obywatele. Praca głównej bohaterki jest niezwykle stresująca, często zdarzają się w niej sytuacje trudne. Klienci restauracji mają wielki apetyt, a ona sama nie ma nawet czasu, by zjeść posiłek. Jako aktorka marzy o pracy w zawodzie, choć początkowo nie ma nadziei na odmianę swego losu. Splot nieoczekiwanych okoliczności sprawia, ze bohaterka odzyskuje wiarę w siebie i następuje w jej życiu pozytywna zmiana. Doskonała gra komediowa Katarzyny Kwiatkowskiej, zachwyca dynamiką, zmiennością, modulowaniem głosu i mową ciała. Jej zadanie aktorskie w spektaklu jest bardzo trudne. Żeby wykreować wiele postaci musiała opanować pamięciowo trudny i obszerny tekst. Często rozmowy są nagle przerywane, włącza się w nie kolejna osoba. W trwającym ponad godzinę przedstawieniu przeważają bardzo śmieszne sytuacje, widownia śmieje się, co chwilę. Zdarzyło mi się popłakać do łez. Przedstawienie w popisowym wykonaniu Katarzyny Kwiatkowskiej to gwarancja dobrej zabawy, a śmiech to zdrowie. Ewa Balana

DZIWNA PARA

Wybuchowa komedia o męskiej przyjaźni wystawionej na próbę.

SPEKTAKL BILETOWANY.

Autor: Neil Simon
Polska adaptacja: Henryk Rzeczkowski
Reżyseria: Wojciech Adamczyk
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Produkcja: Studio Filmowe GUDEJKO

Obsada:

ARTUR BARCIŚ/JACEK BRACIAK, CEZARY ŻAK, VIOLA ARLAK, PIOTR SKARGA, WITOLD WIELIŃSKI,

WOJCIECH WYSOCKI, KATARZYNA ŻAK

24.10.2010r. godz. 17:00

Duża Scena SCK

To legendarny hit Broadway’u, a jego autor jest jedynym żyjącym pisarzem, który ma na Broadway’u teatr swego imienia. Jest także najczęściej grywanym komediopisarzem amerykańskim na świecie, przy czym niemal wszystkie jego sztuki zostały przeniesione na ekran i również w wersji kinowej cieszą się zawrotnym powodzeniem. Nie inaczej było z „Dziwną parą”, w której wystąpili Jack Lemmon i Walter Mathau. Polscy odtwórcy głównych postaci (Artur Barciś/Jacek Braciak i Cezary Żak), to równie wspaniały duet komediowy, są tak różni, jak różni są bohaterowie „Dziwnej pary”. Kochający uroki życia dziennikarz sportowy, racjonalista i niepoprawny bałaganiarz imieniem Oskar i jego żywe zaprzeczenie, domator, pedant, hipochondryk i histeryk Feliks.

Fragmenty recenzji:

Komedie Neila Simona wprowadził przed laty na polskie sceny Edward Dziewoński. Do dziś mają powodzenie, o czym świadczy "Dziwna para", najnowsza premiera w warszawskim Teatrze Capitol. Precyzyjna reżyseria Wojciecha Adamczyka i wyborni odtwórcy ról tytułowych, Artur Barciś i Cezary Żak, zapewniają niemal dwie godziny dobrej zabawy. (...)

W "Dziwnej parze" Cezary Żak, jako Oscar jest bałaganiarzem, bon vivantem, prowadzącym bujne życie towarzyskie. Te cechy charakteru doprowadzają go do rozstania z żoną. Podczas cotygodniowej partyjki pokera dowiaduje się, że jego przyjaciel Feliks, któremu żona grozi rozwodem, popadł w depresję. Chcąc wspomóc przyjaciela zaprasza go pod swój dach. Wtedy rozpętuje się szaleństwo. Feliks, bowiem stanowi całkowite przeciwieństwo Oscara. Jest domatorem, pedantem, lubi porządek, spokój i czystość. Artur Barciś nakreślił obraz swego bohatera z wielką finezją. Jego Feliks na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie miłego, opanowanego, odpowiedzialnego i pełnego uroku. Przy bliższym poznaniu okazuje się jednak tyranem. W misterny sposób próbuje osaczyć przyjaciela w jego własnym domu. Narzucić mu

swoje przyzwyczajenia i hierarchie wartości. A szczególna dbałość o czystość przybiera wręcz charakter fobii. Cezary Żak, jako Oscar znosi to – trzeba przyznać - ze stoickim spokojem.

Listę gości domu dopełnia tercet starych kawalerów w wykonaniu Wojciecha Wysockiego, Piotra Skargi i Witolda Wielińskiego, a prawdziwie smakowitym kąskiem są pełne uroku i temperamentu sąsiadki-pocieszycielki, grane przez Violę Arlak i Katarzyne Żak.

Jan Boncza-Szabłowski, ZycieWarszawy.pl online

KLAN WDÓW

Farsa o pełnym niespodzianek wdowieństwie.

Teraz przynajmniej wiedzą gdzie ich szukać.

SPEKTAKL BILETOWANY.

Autor: Ginette Beauvais Garcin i Marie Chevalier

Polska adaptacja: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Romuald Szejd
Scenografia: Marcin Stajewski
Kostiumy: Ewa Zaborowska

Obsada:

KRYSTYNA TKACZ, MAGDALENA ZAWADZKA, JOANNA ŻÓŁKOWSKA, HANNA STANKÓWNA, JOANNA DOMAŃSKA,

CYNTHIA KASZYŃSKA, WIKTOR KORZENIEWSKI

25.10.2010r. godz. 19:00

Duża Scena SCK

Bohaterkami są trzy samotne panie, w średnim wieku, pełne temperamentu i marzeń o bogatym życiu erotycznym, które dość szybko zostały wdowami i tak naprawdę nie zdążyły zaznać prawdziwej miłości. Może właśnie, dlatego ich spojrzenie na świat i ludzi jest dość cyniczne i pełne ironii. Jak przystało na farsę, zainteresowania bohaterek nie są zbyt skomplikowane. Żyją problemami, które pokazuje telewizja i kolorowe pisma kobiece. Zazdroszczą gwiazdkom filmowym ich popularności i pieniędzy. „Klan wdów” jest jedną z nielicznych francuskich fars granych na naszych scenach. Trudno doszukać się tu humoru zbyt wysublimowanego, jednak wiele obserwacji poczynionych przez autorki wydaje się bliskich życiu.

Fragmenty recenzji:

(…) I pomyśleć, że umarł całkiem zdrów - dziwią się dwie jeszcze niestare i jedna świeżo upieczona wdowa(…). Jeśli wdowami, „przy pretensji" są: Joanna Żółkowska, Krystyna Tkacz i Magdalena Zawadzka, to komedia nie może nie śmieszyć. - Teraz przynajmniej wiem, gdzie go szukać - tonie we łzach najmłodsza stażem wdowa - Joanna Żółkowska. Tym lepiej, bo wkrótce okaże się, że jej „wzorowy" małżonek był świętej pamięci hipokrytą doskonałym(…). Żeby nie popaść w całkowitą depresję lub co gorsza anoreksję wdowy muszą się pocieszać. Każda z nich ma na to własny sposób (…)

Anna Malcer Dziennik Bałtycki

GĄSKA

Gdzie dwóch się bije tam…, czyli słodko - gorzka komedia, która wcale nie jest taka oczywista.

SPEKTAKL BILETOWANY.

Autor: Nikołaj Kolada

Polska adaptacja: Jerzy Czech

Reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz

Scenografia: Dorota Banasik

Obsada:

KATARZYNA FIGURA, ANNA GORNOSTAJ, MARIA DEJMEK/ANNA KÓZKA, TOMASZ DEDEK, CEZARY MORAWSKI

27.10.2010r. godz. 19:00

Duża Scena SCK

Ta gorzka komedia opowiada życiu w prowincjonalnym teatrze, o artystach walczących o karierę, ale przede wszystkim o własne szczęście. Trzy kobiety, dwóch mężczyzn. Tak bywa w życiu, ale także w komediach, dramatach, farsach. Tym razem jesteśmy właśnie w teatrze, a ściślej w samym środku aktorskiej prywatności. Dwie dojrzałe, rozwrzeszczane aktorzyce, z całym bagażem zawiedzionych marzeń o wielkich karierach i wielkich uczuciach, a naprzeciw nich ona - młodziutka dziewczyna. Ot, Gąska, która wywoła w tym prowincjonalnym teatrze burzę z piorunami. To wszystko jest bardzo śmieszne. Ale nie tylko. Bo to, co w ludziach śmieszne bywa też maską smutku albo niedoli. Błyskotliwie napisany tekst mówi o poważnych sprawach z przymrużeniem oka, zaś finał zaskakuje wszystkich, nawet same bohaterki.

Fragmenty recenzji:

(…)Jeżeli chcą Państwo spędzić czas w doborowym towarzystwie znakomitych aktorów, jednocześnie dobrze się bawić, wiele nauczyć o sobie patrząc na innych, to jest właśnie to czego Wam trzeba. Spektakl jest ciekawy, inspirujący pełen zwrotów akcji. Przy tym elastyczny, dopasowuje się do widza. Można się pośmiać, zrelaksować a po spektaklu zastanowić nad sobą i otaczającym nas świecie. Wreszcie legalnie popodglądać światek aktorski oczami Kolady. Myślę, że tylu ilu widzów jest na sali, tyle opinii i wniosków końcowych(…).

Ewa I. Sieradzka; moje-miasto.net


(…)I niech ktoś sobie uważa, że w teatrze komercyjnym nie ma miejsca na sztukę. Największych sceptyków przekona scena, w której Anna Gornostaj zamawia rzeczywistość swoim perlistym śmiechem.”

Tomasz Miłkowski „Przegląd”

Wstęp na każdy ze spektakli w ramach EWENEMENTU:

I sektor (parter): 85 zł

II sektor (parter i balkon): 75 zł

III sektor (balkon): 65 zł

Uwaga:

Rezerwacja i sprzedaż biletów już od dnia

20.09.2010 r.

w godzinach pracy kasy SCK.

Za zarezerwowane bilety należy zapłacić w ciągu 48 godzin!

Nie wykupione bilety po tym terminie wracają do wolnej sprzedaży!

Wszystkie spektakle przeznaczone są dla widzów dorosłych!

Prosimy o nie przyprowadzanie na przedstawienia dzieci poniżej 15 lat.

Podczas przedstawień obowiązuje zakaz rejestracji audio – wizualnej!

Stargardzkie Centrum Kultury zastrzega sobie prawo do zmiany programu.